fredag 17 oktober 2014

Unboxing Remington 870 Express

Köpte mitt första hagelvapen när jag var sexton, en hagelbock av märket Classic.
Den sköt bra i mer än ett decennium tills det nu blev dags för variation. 

Under uppväxten blev jag införstådd med att exempelvis Huskvarna var gedigna vapen, amerikanska pumpar däremot var opålitliga och gick lätt sönder. 

Jag antar att detta är ett klassiskt traditionstänk, återkommer säkert var i landet man än befinner sig. Min tes är att detta grundar sig en smula i rädslan för förändring?  Nu är det iallafall upp till bevis!

Valde en amerikansk klassiker som nytt hagel, Remington 870 Express med extra slugpipa. Kommer den slå hål på min "nedärvda" uppfattning om pumpar eller kommer den bekräfta dem? Ska bli mycket intressant att se hur den presterar kommande säsonger. 

Men först måste den packas upp ur lådan..








Inga kommentarer: