fredag 7 mars 2014

Längst in i skåpet

Har under veckans lediga tid roat mig med att rota bland ammunitions-samlingen. Hade nästan helt glömt bort att pappaskarna i skåpet också innehöll skott så det var tillslut dags att provskjuta mina sen länge införskaffade defiant i kaliber .177 /4,5.

De som läst mina tidigare inlägg har redan förstått att jag lätt spontanshopar när en produkt har intressant förpackning och dessa kulor var precis ett sådant köp. 
Den här gången såg jag till att i förväg räkna ut antal skott så jag inte skulle räkna fel i stundens hetta, 5 skott i varje cirkel.

Defiant har inte den klassiska timglas-formen

Kommer låta de som skjuter mer regelbundet stå för de regelrätta ammunitionsrecensionerna här på nätet. Dock kommer jag dela min egen upplevelse så gott jag kan och jag hade tyvärr hoppats få bättre grupper än det visade sig bli i denna omgång.
Litar dock inte att på jag fått så "vetenskapliga" grupper med öppna riktmedel det senaste, har misslyckats hålla kornet konsekvent struket. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Testa 4.52 mm istället, det är en enorm skillnad hos min Challenger /Johnny

UrbanAirgun sa...

Ok, får ge det ett försök:)

Anonym sa...

Hur många meter var det på ?

UrbanAirgun sa...

Avståndet jag skjuter på i hemmet är 7-8 meter, har inga mer precisa mått än så.